tisdag 24 april 2012

Resultat av klädbytardag

Så hur gick det nu med det där klädbytet som skulle slå homepartyn med hästlängder...? Jag och en vän gjorde allt rätt; vi var där i god tid för inlämning av våra kläder (eftersom jag sist inte ens fick komma innanför dörren för att det var så mycket folk) vi strosade några timmar på stan och såg till att vara tillbaka vid lokalen då det öppnade för byte.

Resultatet blev måttligt, nej föresten, en besvikelse. Det var ett konsigt kösystem där arrangörerna släppte in folk i omgångar utefter hur många som gick ut ur lokalen, vilket gjorde att gobitarna snabbt försvann utan att man ens fick en chans att armbåga sig fram. Rätt surt eftersom vi endå hade en hyffsat bra plats i kön.

Jag tog en röd skjorta åt David. När jag kom hem var han snabb med att påpeka att den inte alls var röd utan ROSA, och att han aldrig i livet skulle ta på sig den. Jag hittade en klänning i ull som jag tänkte passade bra till nästa höst men den visade sig vara för stor. Sist hade jag bytt till mig en sport/strand klänning av märket Monki, den blir kanske bra att dansa Lindy Hop i, men inte den typ av kjol jag helst har när jag tränar.

Nu har jag två klädbiljetter kvar eftersom jag lämnade in fem plagg men tog bara hem tre. Undra om jag nästa år kan återvinna dessa och få några extra plagg? Det vill säga, återvinna ur mitt ohederliga, privatekonomiska perspektiv.

Arrangemanget får 3 toasters, och då är jag snäll. Hade ni bättre bytar-lycka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar