onsdag 18 april 2012

Byt!

Det händer att jag blir bjuden på hemmapartyn. Jisses, jag har varit på partyn där det sålts tupperware (jag tror det är obligatorisk närvaro för kvinnor), stearinljus, mamma/barn-kläder (jag som inte ens har barn) och smink, massor av smink! Det är ju för det mesta väldigt trevliga tillfällen, men det uppstår ALLTID en ganska påtaglig, jobbig situation för jag köper sällan tillräckligt mycket (om ens något) och jag har framförallt aldrig tackat ja till försäljarens "erbjudande" att ha ett party hemma hos mig. En gång när jag måste ha varit extra svårflirtad utbrast försäljaren uppgivet "MEN GUD vad du är tråkig!". Ha ha! Där fick hon.

Roligaste hemmapartyn är helt utan komersiella syften. Nämligen när jag eller någon vän har annordnat klädbytarparty. Alla inbjudna rensar sina garderober och tar med kläder till partyt. Väl framme slängs kläderna upp i stora högar i hela hemmet och under en tid är det fritt att prova plagg och utse sina personliga favoriter. Sedan kör man något typ av kö- eller lott-system och så får alla välja ut ett plagg i taget som man får ta med hem.

Viktiga moment för ett lyckat klädbytarparty är:
-Att mest hela tiden bekräfta varandra i hur snygg man är i de nya kläderna.
-Skratta åt gammalt mode
-Slåss om kläderna (spänningshöjare!)
-Berätta en story kring något av plaggen
-Fika (för att bli sams igen)
-Skänka övergivna kläder till second hand vars pengar går till välgörande ändamål

Om du känner dig osäker på att ha ett klädbytarparty så kan du värma upp genom att delta i Naturskyddsföreningens klädbytardag nu på lördag! Tjoho, det blir kul! Kolla här var det annordnas närmast dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar